ステイトメント- 2024
ある日、一つの石につまづいた
その石を拾ってよく眺めているうちに
その石に何かが描かれているか確かめているうちに
やがてまた石につまづいた
私はそれを繰り返す
私は夢の中に街を持っている
それは子どもの頃 滅びの恐怖から始まった夢の世界
その中には もう会えない人たちがいる
会ったこともない大切な人もいる
記録と記憶の違いはどこにあるのか
記憶は 私たちの肉体の皮膚を通り 内臓になっていく
記録の中に 記憶のカケラがいる時もある
いなくなった人たちも
私の記憶に痕となって刻まれていく
今は一日にどれだけの人が私を通り過ぎるんだろう
ふとした時に幾千もの誰かが私を通り過ぎて
まばたきより先に
名前も知らない人たちに毎日触れてるような気がしてるけど
あの絵の ミルクを注ぐ女のように
いつかこの行為に神秘性を持たせる日が来るのだろうか?
Statement - 2024
One day, I came across a stone
I picked it up and looked at it closely
I was checking to see if there was something drawn on it...
and before I knew it, I had come across another stone
And thus, I find myself repeating this act.
I carry a city within my dreams.
It began as a world woven from childhood fears of ruin.
In this place are people I will never meet again.
There are also precious ones I’ve never known.
Where lies the difference between record and memory?
Memory passes through our skin, becoming our flesh and organs.
Sometimes, fragments of memory reside within records,
and those who are gone are etched as scars into my own memory.
I wonder how many people pass me by each day.
At any moment, thousands of strangers brush past me,
in the blink of an eye.
I feel as though I touch countless people each day whose names I’ll never know.
Like the woman pouring milk in that painting,
will there one day be a sense of mystery in this simple act?